sábado, 12 de enero de 2013

Projecte final: ¿Per què en acabar de menjar es dolent banyar-se o anar a la piscina?

Síntesi destacant l’aprenentatge que es pretén
Els alumnes de tercer de Primària s’han implicat en un projecte quotidià referent a les ciències naturals, concretament del tema del cos humà. Han après a integrar les dubtes sorgides durant el dia a dia dins l’àmbit escolar tot emprant les TIC.
Índex
Contingut
Observacions
Context General
Experiència en ensenyament
9 anys
---
Experiència / Nivell d’expertesa en l’ús de TIC
Les fa servir únicament durant la matèria.

---
Tipus d’escola
Primària

Localització del centre
Badalona
---
Connexió
 Internet
---
Localització dels recursos tecnològics
Aula d’informàtica i classe.
---
Situació sòcio - econòmica dels alumnes
Llindar econòmic mig - baix

---
Context de la història o cas
Nivell dels alumnes
Tercer  (9 anys)
---
Àrea / unitat
Ciències Naturals i Socials

Fites en la història
Activitats planificades a la sessió o unitat
Utilització de les TIC com a eina habitual de treball i cerca d’informació.
---

Nivell d’aprenentatge esperat
Nivell bàsic d’utilització de les TIC
---
Tipus d’activitat
Aplicació de les TIC
---
Activitats de la història o cas
Tecnologies utilitzades
Power Point, Internet
 
Raó per la qual la fa servir
Interès i motivació en la  cerca
---
Naturalesa de las activitats (tasques cognitives a realitzar)
 Activitats quotidianes de cerca d’informació.

Dificultats trobades
 Cap
---
Ajuda / col·laboració emprada
Col·laboració dels pares a casa buscant informació i companyerisme fent la tasca per parelles.
---
Rol del professor
Director, proporcionar activitats estructurades i només com a model, orientació.
---
Rol de l’estudiant
Explorador, descobrir conceptes i relacions
---
Resultats
Observacions
Els alumnes realitzen l’activitat requerida

Avaluació de l’aprenentatge
Debat sobre els conceptes aconseguits.
---
Lliçó apresa pel professor
Els alumnes poden aprendre per si mateixos només proporcionant les eines adequades.



HISTÒRIA COMPLETA

ENTREVISTADOR. Gràcies per tenir amb mi aquesta entrevista i li desitjo preguntar per una bona història sobre tecnologia que vostè hagi tingut a la seva classe.
PROFESSOR. Faré referència a la classe de tercer grau. El projecte que vam fer va ser una investigació sobre perquè no podem ficar-nos a l’aigua just després d’haver menjat. La investigació va ser feta amb recursos extrets d’internet. Vam utilitzar únicament l’aula d’informàtica. Els pares van ajudar també a casa.
Tant al començament com al final de l’activitat es fa un debat amb tota la classe per posar en comú idees prèvies i idees adquirides.
ENTREVISTADOR. Vostè va escollir el tema?
PROFESSOR. No, el tema va sorgir quan un nen just després d’haver menjat no va poder ficar-se a la piscina a fer exercicis amb els seus companys. Tots van començar a interessar-s’hi.
ENTREVISTADOR. Els va agradar?
PROFESSOR. Els va agradar molt. Va ser molt entretingut per ells tractar temes tan quotidians i sobretot temes que després poden compatir amb els pares i amics.
ENTREVISTADOR. Què li va fer decidir-se per aquesta activitat d’integrar la tecnologia al projecte
PROFESSOR. Crec que no es dona prou impuls a les tecnologies dins l’escola en general i volia que aquesta els ajudes amb la tasca. Tard o d’hora utilitzaran Internet i ens hem d’assegurar que l’empres correctament.
ENTREVISTADOR. Com va avaluar els estudiants?
PROFESSOR. Ells mateixos es van autoavaluar en fer la tasca sols i emprant el debat com a tancament. Ells mateixos es van adonar si havien après alguna cosa o no.
ENTREVISTADOR. Es van acomplir els objectius, doncs?
PROFESSOR. Si, totalment.
ENTREVISTADOR. Tenia experiència amb les Tic abans de l’activitat?
PROFESSOR. No molta. No t’ensenyen res d’això a la carrera de magisteri i tot el que he pogut aprendre ha estat amb cursets sobre informàtica i TIC a l’escola fets pel meu compte.
ENTREVISTADOR. Quin tipus de connexió a Internet tenia?
PROFESSOR. L’aula d’informàtica consta d’ordinadors amb sistema operatiu Windows XP. Connexió a Internet amb fibra òptica i connexió local amb tots els ordinadors.
ENTREVISTADOR. Va tenir dificultats amb l’organització de l’aula i la connexió ?
PROFESSOR. No molta, ja que l’escola compta amb molt bona connexió a Internet però el problema va ser organitzar ambdues classes er treballar juntes. Organitzar els nens per parelles va ser la pitjor i més complicada part.
ENTREVISTADOR. Quan va durar el projecte total?
PROFESSOR. Va durar poquet, una hora i mitja. Al ser una tasca extraoficial no tenia molt de temps per dur-la a terme. A més va sorgir inesperadament.
ENTREVISTADOR. Té alguna cosa que vulgui dir als altres professors? Quina lliçó va aprendre?
PROFESSOR. El meu consell seria que els nens poden fer coses com aquestes. Són molt capaços. Nosaltres només hem d’oferir les eines i ells ja posen la motivació, tan sols hem de saber emprar-la pel propi benefici. Tant per nosaltres els mestres com per ells mateixos, els nostres alumnes.
ENTREVISTADOR. Moltes gràcies per la seva atenció!
PROFESSOR. Ha estat un plaer!

No hay comentarios:

Publicar un comentario