Síntesi destacant l’aprenentatge que es pretén
|
||
Els alumnes de tercer de
Primària s’han implicat en un projecte quotidià referent a les ciències
naturals, concretament del tema del cos humà. Han après a integrar les dubtes
sorgides durant el dia a dia dins l’àmbit escolar tot emprant les TIC.
|
||
Índex
|
Contingut
|
Observacions
|
Context General
|
||
Experiència en ensenyament
|
9 anys
|
---
|
Experiència / Nivell
d’expertesa en l’ús de TIC
|
Les fa servir únicament
durant la matèria.
|
---
|
Tipus d’escola
|
Primària
|
|
Localització del centre
|
Badalona
|
---
|
Connexió
|
Internet
|
---
|
Localització dels recursos
tecnològics
|
Aula d’informàtica i classe.
|
---
|
Situació sòcio - econòmica
dels alumnes
|
Llindar econòmic mig - baix
|
---
|
Context de la història o cas
|
||
Nivell dels alumnes
|
Tercer (9 anys)
|
---
|
Àrea / unitat
|
Ciències Naturals i Socials
|
|
Fites en la història
|
||
Activitats planificades a la
sessió o unitat
|
Utilització de les TIC com a
eina habitual de treball i cerca d’informació.
|
---
|
Nivell d’aprenentatge esperat
|
Nivell bàsic d’utilització
de les TIC
|
---
|
Tipus d’activitat
|
Aplicació de les TIC
|
---
|
Activitats de la història o cas
|
||
Tecnologies utilitzades
|
Power Point, Internet
|
|
Raó per la qual la fa servir
|
Interès i motivació en
la cerca
|
---
|
Naturalesa de las activitats
(tasques cognitives a realitzar)
|
Activitats quotidianes de cerca
d’informació.
|
|
Dificultats trobades
|
Cap
|
---
|
Ajuda / col·laboració
emprada
|
Col·laboració dels pares a
casa buscant informació i companyerisme fent la tasca per parelles.
|
---
|
Rol del professor
|
Director, proporcionar
activitats estructurades i només com a model, orientació.
|
---
|
Rol de l’estudiant
|
Explorador, descobrir
conceptes i relacions
|
---
|
Resultats
|
||
Observacions
|
Els alumnes realitzen
l’activitat requerida
|
|
Avaluació de l’aprenentatge
|
Debat sobre els conceptes
aconseguits.
|
---
|
Lliçó apresa pel professor
|
Els alumnes poden aprendre
per si mateixos només proporcionant les eines adequades.
|
HISTÒRIA COMPLETA
|
ENTREVISTADOR. Gràcies per tenir
amb mi aquesta entrevista i li desitjo preguntar per una bona història sobre
tecnologia que vostè hagi tingut a la seva classe.
PROFESSOR. Faré referència a
la classe de tercer grau. El projecte que vam fer va ser una investigació
sobre perquè no podem ficar-nos a l’aigua just després d’haver menjat. La
investigació va ser feta amb recursos extrets d’internet. Vam utilitzar
únicament l’aula d’informàtica. Els pares van ajudar també a casa.
Tant al començament com al final de l’activitat es fa
un debat amb tota la classe per posar en comú idees prèvies i idees
adquirides.
ENTREVISTADOR. Vostè va escollir
el tema?
PROFESSOR. No, el tema va
sorgir quan un nen just després d’haver menjat no va poder ficar-se a la
piscina a fer exercicis amb els seus companys. Tots van començar a
interessar-s’hi.
ENTREVISTADOR. Els va agradar?
PROFESSOR. Els va agradar
molt. Va ser molt entretingut per ells tractar temes tan quotidians i
sobretot temes que després poden compatir amb els pares i amics.
ENTREVISTADOR. Què li va fer
decidir-se per aquesta activitat d’integrar la tecnologia al projecte
PROFESSOR. Crec que no es
dona prou impuls a les tecnologies dins l’escola en general i volia que
aquesta els ajudes amb la tasca. Tard o d’hora utilitzaran Internet i ens hem
d’assegurar que l’empres correctament.
ENTREVISTADOR. Com va avaluar els
estudiants?
PROFESSOR. Ells mateixos es
van autoavaluar en fer la tasca sols i emprant el debat com a tancament. Ells
mateixos es van adonar si havien après alguna cosa o no.
ENTREVISTADOR. Es van acomplir
els objectius, doncs?
PROFESSOR. Si, totalment.
ENTREVISTADOR. Tenia experiència amb
les Tic abans de l’activitat?
PROFESSOR. No molta. No t’ensenyen res d’això a la carrera
de magisteri i tot el que he pogut aprendre ha estat amb cursets sobre
informàtica i TIC a l’escola fets pel meu compte.
ENTREVISTADOR. Quin tipus de connexió
a Internet tenia?
PROFESSOR. L’aula
d’informàtica consta d’ordinadors amb sistema operatiu Windows XP. Connexió a
Internet amb fibra òptica i connexió local amb tots els ordinadors.
ENTREVISTADOR. Va tenir
dificultats amb l’organització de l’aula i la connexió ?
PROFESSOR. No molta, ja que
l’escola compta amb molt bona connexió a Internet però el problema va ser
organitzar ambdues classes er treballar juntes. Organitzar els nens per
parelles va ser la pitjor i més complicada part.
ENTREVISTADOR. Quan va durar el
projecte total?
PROFESSOR. Va durar poquet, una hora i mitja. Al ser una
tasca extraoficial no tenia molt de temps per dur-la a terme. A més va sorgir
inesperadament.
ENTREVISTADOR. Té alguna cosa que
vulgui dir als altres professors? Quina lliçó va aprendre?
PROFESSOR. El meu consell
seria que els nens poden fer coses com aquestes. Són molt capaços. Nosaltres
només hem d’oferir les eines i ells ja posen la motivació, tan sols hem de
saber emprar-la pel propi benefici. Tant per nosaltres els mestres com per
ells mateixos, els nostres alumnes.
ENTREVISTADOR. Moltes gràcies per
la seva atenció!
PROFESSOR. Ha estat un plaer!
|
No hay comentarios:
Publicar un comentario