sábado, 12 de enero de 2013

Procés d'aprenentatge

Síntesi destacant l’aprenentatge que es pretén
Durant l’estudi d’aquesta assignatura he pogut aprendre de prop idees sobre les TIC que abans desconeixia. Tot el material ofert ha estat de gran ajuda per tal d’integrar millor els conceptes i processos i així arribar més fàcilment a un aprenentatge significatiu.
Índex
Contingut
Observacions
Context General
Experiència en ensenyament
3r semestres com a estudiant de psicopedagogia.
---
Experiència / Nivell d’expertesa en l’ús de TIC
Nivells bàsic, desconegut pràcticament fins ara. 
---
Tipus d’escola
Universitat. Estudis superiors.

Localització del centre
Catalunya
---
Connexió
 Internet/ WIFI
---
Localització dels recursos tecnològics
Allà on funcioni el Wifi. A casa i al treball habitualment.
---
Situació sòcio - econòmica dels alumnes
Llindar econòmic mig.

---
Context de la història o cas
Nivell dels alumnes
3r semestre de psicopedagogia.
---
Àrea / unitat
NTICE. Psicopedagogia.

Fites en la història
Activitats planificades a la sessió o unitat
-          Avaluació inicial sobre els coneixement de les TIC. + mapa conceptual.
-          Creació d’un blog.
-          PAC1. De la teoria a la pràctica argumentada.Debat estructurat.

-          PAC2: Síntesi de coneixement. Canvi conceptual. Informe de l’experiència.

-          PAC3: Projecte. Disseny, desenvolupament, implementació i avaluació d’una activitat d’aprenentatge simple basada en un problema concret.
---

Nivell d’aprenentatge esperat
Nivell bàsic d’utilització de les TIC
---
Tipus d’activitat
Aplicació de les TIC
---
Activitats de la història o cas
Tecnologies utilitzades
Power Point, Internet, Blog, +Google, GoogleDocs, Excel.
 
Raó per la qual la fa servir
Interès i motivació per l’aprenentatge.
---
Naturalesa de las activitats (tasques cognitives a realitzar)
 Totes relacionades amb les TIC i la seva utilització dins l’aula.

Dificultats trobades
Seguiment de les activitats al forum.
---
Ajuda / col·laboració emprada
Grup classe. Ajuda a partir d’aportacions al forum.
---
Rol del professor
Model de treball i estructurador de les activitats.
---
Rol de l’estudiant
Explorador, descobrir conceptes i relacions.
---
Resultats
Observacions
Canvi conceptual basat en la diferenciació entre l’autoavaluació inicial i la final/global.

Avaluació de l’aprenentatge
Autoavaluacions i avaluacions d’un company/a de classe.
---
Lliçó apresa pel professor
-


HISTÒRIA COMPLETA

ENTREVISTADOR. Gràcies per tenir amb mi aquesta entrevista i li desitjo preguntar com va escollir aquesta assignatura?
JO. Veritablement és una assignatura obligatòria de la carrera i amb raó per què trobo totalment necessari una introducció com aquesta al món de les TIC.
ENTREVISTADOR. Quina visió tenia prèvia a fer l’assignatura? Quines eres les seves expectatives?
JO. Be, prèviament a realitzar l’assignatura no tenia molta idea de com emprar les tecnologies i menys com fer-ho dins l’àmbit escolar amb els nens. No sabia com podria introduir-les. Tenia altes expectatives des d’un principi ja que volia aprendre tot lo necessari del tema.
ENTREVISTADOR. T’ha agradat fer-la?
JO. Definitivament si. No només he après moltes novetats sobre les TIC sinó que m’han donat ganes d’aprendre més. Estic més motivada.
ENTREVISTADOR. Creus que has assolit els objectius marcats per els consultors i has arribat a assolir l’anomenat “aprenentatge significatiu”?
JO. Crec que sí. He intentat seguir totes les pautes marcades i dur les tasques necessàries per superar l’assignatura. A més a més totes les novetats han estat interioritzades i ara queda saber si el dia de demà, com a mestre i psicopedagoga en podré incloure tot lo après dins les aules. Ara per ara, continuaré practicant.
ENTREVISTADOR. Has trobat alguna dificultat durant la realització de l’assignatura? Quina?
JO. No gaires. Únicament la falta de temps i molts comentaris al fòrum. He intentat seguir totes les participacions, ja que d’això es tracta, de comunicar-nos. Però  es fa complicat seguir totes les aportacions de tots els fòrums i de totes les assignatures.
ENTREVISTADOR. Tenia experiència amb les Tic abans de l’activitat?
JO. No molta. No t’ensenyen res d’això a la carrera de magisteri i tot el que he pogut aprendre ha estat amb cursets sobre informàtica i TIC a l’escola fets pel meu compte, i ara durant aquesta assignatura.
ENTREVISTADOR. Té alguna cosa que vulgui dir als altres companys? Quina lliçó ha aprés?
JO. M’agradaria motivar als meus companys i/o futurs estudiants de Psicopedagogia ha aprendre més sobre aquesta assignatura i en conjunt sobre les TIC ja que són una eina necessària i imprescindible de treball al nostre dia a dia.
ENTREVISTADOR. Moltes gràcies per la seva atenció!
JO. Ha estat un plaer!

No hay comentarios:

Publicar un comentario